رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميرو محمد


 رواية مغامرات طفلة مع الجينرال الفصل العشرون 20 والاخير بقلم ميرو محمد


#البارت_العشرون 

وصل المطار وجري الي الداخل وسال عن اسمها وعرف طايرتها وعرف ان الطايره اتحركت دموعو نزلت نزلت بكسره بوجع قلب وهو بيصرخ بااعلي صوته رقيييييييييييييييييييييه ارررررررررررجعي ااااااااارجعي يارقييييييه .

فقد الامل وجلس خارج المطار وهو كل عقله معاها هل تركته هل فقدها .

جلس بندم وحضن راءسه بين يده وحزن سيرط عليه .

حتي سمع صوتها .

رقيه : ايه يااحمد قاعد ليه كدا .





رفع راءسه يتاكد انه ليس حلم نعم هي هي حبيبتي واقف بدهشه وزهول فاهو كان افتكر انه افتقدها .

احمد بحب : رقيه رقيه انا فكرتك مشيتي وسبتيني .

رقيه بحزن : ماما زعلت وخافت نمشي من هنا وقالت اننا هنكون في بلد غريبه ولو حصلنا حاجه محدش هيلحقنا .


احمد بفرحه لرجوعها : احسن حاجه رقيه صدقني انا بحبك وعاوزك انتي .

رقيه بحزن: خلاااص يااحمد انت مينفعش تقول كدا ليا عشان عشان احساس زينه هي هتكون زوجه ليك والحب دا من حقها هي .

احمد : زينه هي الطلبت مني الحقك وارجعك وانقذ حبي .

رقيه بدهشه : دا بجد .

احمد بفرحه : ايوه والله العظيم رقيه انا بحبك بحبك بجد ونفسي انتي تكوني شريكة حياتي ونصي التاني نصي الحلو .


رقيه بفرحه وهي تنظر لاامها : انا مش مصدقه .

ام رقيه  : ربنا يفرحكم يارب ياولاد .

اخذ احمد رقيه في حضن ولف بيها جامد وقال بااعلي صوت : بحبككككككككككك بحبككككككك يارقيه .


رقيه بدموع الفرحه : وانا بحبكككككك يااحمد انا مش بس بحبك انا بعشقك .


احمد نزل رقيه وقالها : طب يلا بقا عشان نروح ونلحق نجهز لفرحنا .


اخذ احمد رقيه ومامتها وذهبو الي القصر بتاعو . 


وكان امجد وهيثم وزينه منتظرنهم .


واول مدخلو حضنت رقيه امجد بفرحه  وهو كمان . 


وراحت لزينه شكرتها علي واقفتها دي وكمان حضنو بعض جامد .


احمد : مش كفايا احضان بقا ويلا نتعشا  ويكون احلي عشا .


ام رقيه : انا هروح بنفسي اجهز العشا .


رقيه وزينه : واحنا كمان هنسعدك.


امجد طلب من الخدم يطلعو شنط رقيه ومامتها الي الغرف بتاعتهم .


وجلسو هيثم واحمد وامجد في الصالون يتحدثون في الشغل ويحولو يخلصو كل حاجه قبل الفرح والتجهزات .


ورقيه وزينه بيجهزو السفره وكان عشا جميل وبفرحه وذهب الجميع لغرفهم ليستقرو في منام هادي ......






جاء الصباح بيوم جديد يوم سعاده يوم بداية صفحة الحب بين جينرال وفراشة القصر رقيه .......


قام احمد بنشاط عشان ينزل الشركه ويخلص شغله بدري عشان يلحق يجهز تجهزات 


الفرح  وكمان عشان يشوف فراشته رقيه ... لبس قميص ازرق وبنطلون ابيض وساعه 


غاليه جدا وصفاف شعره  وكان في منتهى الجمال  والأناقة نزل الي اسفل وهو يمسك 


تلفونه واتصل  علي هيثم عشان يحضر للجتماع ...


جاءت داده تحيه الي احمد تساله عن الفطار : احمد بيه تفطر دلوقتي .


احمد: لاء ياداده اطلعي فوقي رقيه من النوم هي وزينه عشان عاوزهم  قبل ماامشي ..


تحيه : حاضر يابيه . ذهبت تحيه الي اعلي ودخلت غرفة زينه وقومتها من النوم .


ودخلت غرفة رقيه وقومتها هي كمان .

 

وفتحت الستائر ودخلت الشمس بنورها الذهبي .


رقيه : ليه ليه كدا بس ياداده ..... ميرو محمد.....


تحيه : قومي ياست البنات  .


رقيه : ليه ياداده هي اساعه كام بس .


تحيه بابتسامه: اساعه تسعه ياست البنات. 


رقيه : وبتقوميني دلوقتي ليه بس .


تحيه : عشان البشمهندس تحت عاوزك انتي وزينه هانم .


رقيه بزهق : حاضر ياداده هنزل وراكي اهو .


نزلت تحيه  الي اسفل  وقامت رقيه اخدت دوش ولبست بنطلون برمودا جنز وعليه تشرت 


ابيض ورفعت شعرها كعكه ونزلت كام خصله من شعرها وكانت رقيقه الملامح. 


ميرو محمد......






نزلت رقيه وكانت نزلت قبلها زينه كان يتحدث احمد مع زينه عشان تنزل مع رقيه يشترو 


كل حاجه يحتاجوها هما الاتنين عشان الفرح .


زينه بابتسامه: حاضر يااحمد هنزل مع رقيه وهشاركها كل حاجه هي اختي .


احمد ابتسم وقال : وانتي كمان يازينه طلاما انتي اختها اشترو سوا كل حاجه زي بعض .


زينه بابتسامه رضا : شكرا يااحمد علي اهتمامك .


رقيه من الخلف بي ابتسامه :  وانتي قبلي يازوزه وجلست علي حرف كرسي بتاع زينه وحضنتها .


زينه بابتسامه: حبيبتي ياروكا تسلملي .


احمد بضحكه : هههههه يبقا انا بقا امشي مطمن خلصو ولو في حاجه حصلت رنو عليا وانا بردو هبقا ارن خلو بالكم من الموبايل بتاعكم ...


ذهب احمد الي الشركه وزينه ورقيه فطرو وإستأذنو من ام رقيه  وخرجو بشترو ملابس 


وحاجات كتيررر وطبعا معاهم حرس وعربيات . وكان احمد من وقت لتاني يتصل يشوفهم عملو ايه 


بداء اجتماع احمد وحط الموبيل علي الصامت عشان كان اجتماع مهم جدا بنسبه لشركه .


كانت جيجي بنت ميصه ومدلعه ولدها اتوفي وعشان هي وحيده مسكت شركة ابوها 


وكانت بين شركتها وشركة احمد مشاريع كتير وكان لازم احمد يعرف الدنيا ايه في الشركتين واخذ الاجتماع وقت كبير في المناقشه بينهم 


خلصت رقيه وزينه اشترو كل حاجه وفساتين جميله ليهم بس مشتروش فساتين الفرح عشان زينه اقترحت ان يستعينو بمصممه ازياء هي التعملهم الفساتين  ..


رقيه : يالهوي انا تعبت اوي .


زينه : وانا كمان والله . يلا نروح بقا .






رقيه بتفكير : تعالي نروح الشركه لبابا امجد نشوفو ونجيبو يتعشا معانا .


زينه : اوك يلا بينا ....


ذهبت زينه ورقيه الي الشركه . 


وصعدو الي امجد وسالو عنه السكرتيره قالت انه في اجتماع هو واحمد من بدري .


رقيه : تمام يلا نروح يازينه ليهم .


زينه بقتراح : او تعالي نروح مكتب احمد لحد ميخلصو عشان مينفعش ندخل ممكن يكون اجتماع مهم ونقطع عليهم ونقلقو .


رقيه بهزة راءسها قالت : ماشي .


كانت غرفة الاجتماع داخل غرفة مكتب احمد ويفصل بنهم حائط زجاج وكان من يجلس بلمكتب يشوف من في غرفة الاجتماع ... ميرو محمد 


دخلت رقيه وزينه المكتب وجلسو امام غرفة الاجتماع ونظرو لداخل وشافو جيجي وهي بجانب احمد تضحك وتهزر .


رقيه بغيظ : هو دا الاجتماع .


زينه بستغراب : هي مالها قريبه كده من احمد ....


رقيه بغيره : مش عارفه هو في ايه دا... هو ايه دا بقا كانت جيجي حطت ايدها علي كتف احمد ..


تفاجأ احمد بدخول رقيه وزينه او بظبط هجوم رقيه وقف احمد بلهفه وخوف .


احمد : مالك ياحبيبتي في حاجه حد زعلكم .


رقيه وهي تنقل نظراتها بين جيجي واحمد : معرفش مفيش هو فيها حاجه لو جيت شوفتك ياحبيبي .


احمد وهو شايف الغيره في عين رقيه : ههههه لاء ياروحي تعالي انا خلاص يعتبر خلصت .


جيجي : ماشي يااحمد هبقا اشوفك بعدين .


رقيه بغضب : احمد مش هيكون متواجد اليومين دول عشان فرحنا .


جيجي : ايه دا بجد انت هتجوز يااحمد .


احمد بي بتسامه : ايوه هتجوز احلي بنت في العالم  .





ابتسمت رقيه بفرحه ...


جيجي : طيب الف مبروك متنساش تعزمني علي الفرح .


رقيه بكيد حريم : طبعا يروحي . 


خرجت جيجي ورقيه طلعت لسانه بطريقه كوميدية. 


ضحك الجميع علي هذه المجنونه ... 


روحو البيت وكلو سوا وعدت ايام بفرح وتجهزات الفرح ومصممة الازياء صممت فساتين الفرح لزينه ورقيه ..


وعدا الوقت وجيه يوم الفرح وكانو زي القمر والفرح كان تحفه .


اخذ احمد رقيه وذهب قبل معاد الحفله بساعه لانه كان عملها مفاجاءه .


اخذها لمركب في البحر وشغل موسيقي رومانسيه جدا واخذ يرقص معاها حت انتهو من الرقصه .


والمفجاءه جلس احمد علي رجليه وفتح علبه بها خاتم تحفه الماظ بفصوص زرقاء وكان جميل اوي . 


احمد : تقبلي تكوني شريكة حياتي يافراشتي .


ضحكت رقيه اوووي من الفرحه : موافقه موافقه .


حضنها احمد ولف بيها اووووي وقال بحبك يااحلي حاجه في حياتي .


وبكدا خلصت حكايتنا وتزوجو التنين الجينرال والطفله وعاشو في هنا 


#مغامرات_طفله_مع_الجينرال 

#بقلمي_ميرو_محمد  

تمت

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×